Op werkdagen voor 17.00 uur besteld, is de volgende dag in huis.

{{Message}}

Nieuws

Snel naar nieuws over:                                                                                                                          


Algemeen

Onlangs hebben we onze bezorgdienstverlening verder verbeterd. Wanneer u ook bij het tweede aflevermoment niet thuis bent, dan wordt het pakket naar de dichtstbijzijnde PostNL-afhaallocatie gebracht. Hierna heeft u nog twee weken om het pakket daar op te halen voordat het wordt teruggestuurd naar het magazijn. Eerder werd het pakket direct na de tweede afleverpoging teruggestuurd naar het magazijn en moest er een nieuwe bestelling worden geplaatst.

In de komende maanden zullen we deze dienstverlening nauwlettend volgen en evalueren, om zo ervoor te zorgen dat u optimale service ontvangt.

Wist u al dat u zelf ervoor kunt kiezen om het pakket bij een afhaallocatie op te halen? De dag voor levering ontvangt u een e-mail of sms-bericht met een track & trace-link waarop het afleveradres kan worden gewijzigd naar ophalen bij een afhaallocatie.

We hebben uw persoonlijke omgeving verbeterd. Op 'Mijn Mediq' vindt u alle informatie duidelijk en overzichtelijk op één pagina. U kunt hier sneller uw laatste bestelling bekijken, uw volgende bestelling plaatsen, uw pakket volgen via 'Onderweg', uw gegevens aanpassen en een vraag stellen aan een van onze experts. Bestelt u ook producten bij Mediq CombiCare of Mediq Direct Diabetes? Vanaf nu kunt u in 'Mijn Mediq' al uw machtigingen inzien en al uw producten in één keer bestellen. Meer weten? Log direct in of maak een account aan.

Als klant van Mediq Tefa ontvangt u vanaf juni uw medische hulpmiddelen vanuit ons nieuwe Fulfillment Center* in Bleiswijk. Op deze locatie combineren we optimale service met duurzaamheid en aandacht voor het milieu. Uiteraard blijven we uw pakket leveren zoals u gewend bent, daar verandert niets aan. Maar wat verandert er dan wel?

Uw bestelling verpakt in een andere doos
Nadat u een bestelling heeft geplaatst, wordt deze direct doorgezet naar het Fulfillment Center in Bleiswijk. Daar wordt uw bestelling volledig automatisch verwerkt. Als al uw hulpmiddelen zijn verzameld, wordt de doos op de juiste hoogte gevouwen en gesloten. Hierdoor is er geen opvulmateriaal meer nodig en is de doos niet onnodig hoog. Zo passen er meer dozen in een vrachtwagen. Bovendien verbruiken we dan minder karton. Hierdoor is uw bestelling direct duurzamer. Zodra u uw pakket thuis ontvangt, kunt u de doos openritsen door te trekken aan de lipjes aan de zijkant van de verpakking. De ervaring leert dat dit even wennen is.

Klaar voor de toekomst
Met het nieuwe Fulfillment Center is Mediq klaar voor de toekomst. Het warehouse voldoet aan alle moderne eisen en wet- en regelgeving. Met dit nieuwe pand heeft Mediq een enorme slag geslagen op het gebied van duurzaamheid. Zo heeft het gebouw zonnepanelen waardoor het voor een groot deel zelfvoorzienend is wat betreft elektra. Daarnaast is het gebouw optimaal geïsoleerd en wordt er gebruikgemaakt van energiezuinige ledverlichting.


*Wat is een Fulfillment Center?
Met de bouw van een nieuw Fulfillment Center brengt Mediq niet alleen al haar producten, maar ook de vele extra services die wij als organisatie bieden onder één dak. Binnen de muren van Bleiswijk zijn er aparte afdelingen die maatwerk voor onze klanten realiseren. Dat is dan ook de reden waarom we het geen distributiecentrum maar een Fulfillment Center noemen.

Hemelvaart en Pinksteren komen er weer aan. Om ervoor te zorgen dat u rond deze feestdagen voldoende voorraad in huis heeft, vragen wij u vriendelijk om uw bestelling op tijd te plaatsen.

Aangepaste bezorgmomenten
Bij ons geldt: op werkdagen voor 17.00 uur besteld, is de volgende dag in huis. Rondom de feestdagen is er een uitzondering op deze regel. Klik hier om de afwijkende bezorgdagen te bekijken. Zo weet u precies waar u aan toe bent.

Contact
Onze klantenservice kunt u op reguliere werkdagen van 08.15 tot 17.30 uur bereiken. U kunt uw bestelling ook via onze webshop plaatsen.

Op 25 mei gaat de nieuwe privacywet in, de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Omdat u als klant van Mediq Tefa persoonsgegevens met ons deelt en wij het belangrijk vinden dat u kunt terugvinden hoe wij uw gegevens beschermen, hebben wij onze Privacy Statement aangepast. In het statement informeren we u over welke gegevens we verzamelen, waarom we deze verzamelen en hoe we de gebruikerservaring hiermee verbeteren. Wilt u meer weten over onze Privacy Statement? Klik hier om verder te lezen.

Vincent Weijers, Executive Vice President Mediq Benelux and France, schreef een blog waarin hij zorgverzekeraars oproept te stoppen met hun selectieve en exclusieve inkoopprocedures. Lees hier het hele artikel.

Per heden werken wij samen met PostNL* en kunt u profiteren van vele voordelen. Download nu de PostNL-app en volg uw pakket.

Uw medische hulpmiddelen worden door PostNL aan huis bezorgd van maandag tot en met zaterdag tussen 08.00 uur en 21.30. Bij het doorgeven van uw bestelling kunt u zelf aangeven welke dag het beste uitkomt.

U hoeft nooit meer onnodig thuis te blijven. Dankzij de uitgebreide SMS- en e-mail notificaties en Track&Tace- mogelijkheden via de PostNL app en onze website, weet u de avond van tevoren hoe laat de bezorger komt, binnen een tijdsvenster van 2 uur.

Ook is het mogelijk uw pakket op een ander adres of bij een van de 2600 PostNL-locaties te laten bezorgen. Er moet te allen  tijde getekend worden voor een pakket. En als u uw pakket komt ophalen bij een van de 2600 PostNL-locaties neem dan uw legitimatie mee.

Lees alles over de samenwerking met PostNL, notificaties en Track&Trace.

*met uitzondering van pakketten met geneesmiddelen


Medische voeding

Vanwege leveringsproblemen bij Abbott is de Twocal sondevoeding niet beschikbaar. Naar verwachting kan Abbott deze voeding in week 33 weer uitleveren.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Team Sondevoeding via 030 282 1224 of

Nutricia heeft alle Neocate Junior varianten vernieuwd. Het betreft een minimale wijziging in de dichtheid van het poeder. Hierdoor is ook het schepje aangepast. De voedingswaarde, smaak en geur zijn ongewijzigd. Vanaf week 32 is de vernieuwde Neocate Junior neutraal beschikbaar. De smaken aardbei en vanille volgen in week 39. Heeft u vragen? Wij helpen u graag. Onze klantenservice is bereikbaar via 030 282 12 23 of sondevoeding@mediqtefa.nl.

Nutricia wijzigt vanaf juli 2018 tot halverwege 2019 gefaseerd alle sondevoedingsverpakkingen: van een flexibele verpakking naar een stevige fles. De fles is daardoor eenvoudig neer te zetten. Daarnaast beschikt de verpakking over een hersluitbare dop. Aan de samenstelling van de sondevoeding verandert er niets. Daarnaast kan de verpakking gewoon op dezelfde pompset en pomp aangesloten worden zoals u dat gewend bent. U vindt op de website van Nutricia meer informatie over de vernieuwde verpakking.

Heeft u nog vragen? Onze klantenservice staat voor u klaar via 030 282 12 24 of sondevoeding@mediqtefa.nl.

Vanaf juli heeft Nutricia 2 nieuwe unieke smaken aan het assortiment Nutridrink Compact Protein toegevoegd en een variant met een neutrale smaak. De innovatieve smaken zijn:

  • Pittige tropical-gember: de smaak van tropische vruchten vermengd met gember. Deze smaak zorgt voor een mild pittig mondgevoel.
  • Verfrissende rode vruchten. Deze maak zorgt voor een verkoelend mondgevoel.

Deze twee unieke smaaksensaties zijn ontwikkeld om smaakverandering aan te pakken. In totaal kunt u nu 9 verschillende smaken Nutridrink Compact Protein bij ons bestellen. Benieuwd naar heerlijke recepten met Nutridrink Compact Protein? Download hier het receptenboekje.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met uw diëtist. Onze klantenservice kunt u bereiken via 030 282 12 22 of voeding@mediqtefa.nl.

Vitaflo heeft de verpakking van de pro-cal shot gewijzigd. Vanaf heden is het flesje voorzien van een maatverdeling. Er zal geen maatbekertje meer meegeleverd worden. De nieuwe verpakking verandert niets aan de samenstelling van de voeding. Deze blijft hetzelfde. Heeft u nog vragen? Onze gespecialiseerde klantenservice is bereikbaar via 030 28215 34 of stofwisseling@mediqtefa.nl.

Vanwege leveringsproblemen bij Nestlé is de Peptamen Junior en Peptamen AF beperkt verkrijgbaar. Mediq Tefa heeft momenteel nog een beperkte voorraad van deze sondevoedingen. Het is nog onduidelijk wanneer Nestlé de sondevoedingen weer kan uitleveren.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Team Sondevoeding via 030 282 1224 of

Vanaf week 28 wijzigt Vitaflo de samenstelling van de TYR, HCU en MSUD coolers. Het gehalte aan enkele vitamines en mineralen is licht aangepast. Wij verwachten dat u hiervan niets zult merken. Mocht u willen weten welke vitamines en mineralen er veranderd zijn? Neem contact op met onze gespecialiseerde klantenservice via 030-282 1534 of stofwisseling@mediqtefa.nl.

Hero haalt Hero Baby Allergy Care uit het assortiment. Dit betekent dat het product vanaf juli niet meer te bestellen is. Wilt u advies over een vervangend product? Neem contact op met uw behandelend arts of diëtist. 

Wanneer u online drinkvoeding bij ons besteld, dan is het u misschien al opgevallen. De besteleenheid is aangepast. Vanaf heden kunt u per 4 stuks een bestelling drinkvoeding plaatsen. U herkent deze aanpassing aan de omschrijving ‘4x pak’ achter het aantal. Wanneer u normaal gesproken 32 stuks bij ons besteld, geeft u nu 8 stuks op. Dan ontvangt u 8 x 4 stuks, dat is uw gebruikelijke aantal van 32 drinkvoedingen. Let wel goed op dat u bij het plaatsen van een herhaalbestelling niet per ongeluk het oude aantal doorgeeft. Heeft u nog vragen? Onze klantenservice helpt u graag.

Nutricia heeft de Nutrilon Nenatal vernieuwd. De verpakking is ongewijzigd, maar de samenstelling van de voeding is verbeterd. Vanaf begin juni is de vernieuwde Nutrilon Nenatal bij ons verkrijgbaar. Heeft u vragen? Wij helpen u graag. Onze klantenservice is bereikbaar via 030 282 12 23 of voeding@mediqtefa.nl.

Vanaf week 20 ontvangt u uw Cenaman standaard in een andere verpakking dan dat u gewend bent. De nieuwe verpakking verandert niets aan de samenstelling van de sondevoeding. Deze blijft hetzelfde. Heeft u nog vragen? Wij helpen u graag. Onze klantenservice sondevoeding is bereikbaar via 030 282 12 24 of sondevoeding@mediqtefa.nl.

Zilveren Kruis heeft laten weten dat de producten Prosource en Abound weer te vergoeden. Dit houdt in dat u als Zilveren Kruis verzekerde, in tegenstelling tot eerdere berichtgeving, deze producten weer bij ons kunt bestellen zoals u dit gewend was. Heeft u nog vragen? Onze klantenservicemedewerkers staan voor u klaar. U kunt hen bereiken via 030 282 12 23 of voeding@mediqtefa.nl.


Infuustherapie

Fabrikant Smiths Medical heeft aangegeven een aantal kritische producten tijdelijk niet meer te kunnen leveren. Hierdoor voorzien wij dat wij op korte termijn in slechts zeer beperkte mate CADD-cassettes,  CADD-infuussets en toebehoren te kunnen leveren. Lees hier het bericht van Smiths Medical voor meer informatie.

Wij werken momenteel hard aan een oplossing om de dienstverlening naar u te kunnen borgen. Daarnaast zijn we ook alternatieven aan het opstarten. De betrokken klanten verwachten wij op zeer korte termijn te kunnen voorzien van meer informatie.

Wij adviseren u onze website in de gaten te houden. Heeft u naar aanleiding van dit bericht toch nog een vraag die niet kan wachten? Wij helpen u graag verder. Kijk bij contactgegevens hoe u ons kunt bereiken.

Gaat u deze zomer op vakantie en heeft u voor langer dan een maand medicatie nodig? Vergeet dan niet op tijd contact met onze klantenservice op te nemen zodat wij een machtiging kunnen aanvragen bij uw zorgverzekeraar.

Waarom tijdig aanvragen
Sinds begin dit jaar levert Mediq Tefa uw PH medicatie voor maximaal een maand uit. Dit is in lijn met de leveringscriteria van de meeste zorgverzekeraars. Wilt u voor langer dan een maand medicatie bij ons aanvragen, omdat u bijvoorbeeld met vakantie gaat? Dan moet hier een aparte machtiging voor aangevraagd worden bij uw zorgverzekeraar. De meeste zorgverzekeraars hebben minimaal 10 werkdagen nodig om deze aanvraag te verwerken. Zodra uw zorgverzekeraar de machtigingsaanvraag positief beoordeeld nemen wij contact met u op voor het maken van een leverafspraak. Om te voorkomen dat u uw extra medicatie niet op tijd ontvangt, vragen wij u rekening te houden met een langere verwerkingsperiode dan u van ons gewend bent. Wees tijdig met het aanvragen van uw vakantielevering.

Heeft u vragen?
Onze gespecialiseerd klantenservice helpt u graag verder. U kunt van maandag t/m vrijdag van 8.15 tot 17.30 uur contact opnemen via 030 282 13 85 of ph@mediqtefa.nl. Wij wensen u een fijne zomer!

Kinderen die een oncologische behandeling bij het Emma Kinderziekenhuis AMC in Amsterdam volgen, hebben in het kader van een pilot de mogelijkheid gekregen om chemotherapie thuis toegediend te krijgen. Deze doorbraak wordt mogelijk gemaakt door een samenwerking tussen Mediq, Emma Kinderziekenhuis AMC en KinderThuisZorg. Hiervoor kwamen verpleegkundig specialisten kinderoncologie van KinderThuisZorg bij de kinderen thuis langs om te bepalen of hun fysieke toestand toediening van chemotherapie toeliet. Mediq zorgde voor veilige aflevering van het toedieningssysteem en de door het Emma Kinderziekenhuis bereide medicatie.

Veilige zorg in vertrouwde omgeving
“Verplaatsing van ziekenhuiszorg naar huis staat of valt met een goede organisatie en samenwerking”, benadrukt Xander Schrage, directeur Mediq Tefa. “De zorg van het ziekenhuis moet naadloos overlopen in veilige zorg thuis. Hiertoe hebben we met KinderThuisZorg en Emma Kinderziekenhuis AMC een integrale aanpak ontwikkeld. Zo ontstaan nieuwe mogelijkheden om in een vertrouwde omgeving de best mogelijke zorg te bieden.”

Gewoon de hele dag naar school
Om de kwaliteit te waarborgen, hebben Emma Kinderziekenhuis AMC, KinderThuisZorg en Mediq gedurende drie maanden een pilot uitgevoerd. Roemer (8) en Justin (8) hebben hieraan meegewerkt. Beide kinderen zijn te volgen op www.deproeftest.nl. “Ik hoop dat deze test kan doorgaan, dat zou heel fijn zijn”, vertelt Roemer. “Omdat het thuis is, kan ik gewoon de hele dag naar school”, zegt Justin. Tijdens de pilot is onderzocht of het gewenste effect wordt bereikt. Hiertoe hebben ouders op vaste momenten vragenlijsten over de kwaliteit van leven en sociale belasting ingevuld. Gezien de positieve resultaten van de pilot ligt het voor de hand om deze aanpak voort te zetten. Zorgverzekeraars worden daarom uitgenodigd om chemotherapie in de thuisomgeving te steunen. Dan kan deze zorgoplossing wellicht ook bij andere kinderziekenhuizen geïntroduceerd worden.

Wilt u meer lezen over deze pilot? Lees hier het volledige artikel.


Luchtwegzorg

Mediq Tefa maakt gebruik van cookies.

Om de website van Mediq Tefa goed te laten werken en u de beste online ervaring te bieden, gebruiken we analytische en functionele cookies.